julen kommer aldrig bli detsamma...

Jag måste skriva av mig!! man behöver inte läsa...
Julen kommer aldrig bli detsamma för mig och min släkt på pappas sida sen min farmor försvann.. men iår är det första gången för mig och min bror utan våran farmor och jag vet att det kommer vara så tomt, och det kommer märkas att det är nått som fattas det kommer vara som ett tomt hål!! alltid dagen innan julafton så åkte jag till farmor och hjälpte henne med massa grejer innan julafton och sov även över där, men nu känns allt som bortblåst. Änglarna tog dig ifrån mig, varför? kan nån människa svara på varför? det frågan har snurrat runt i mitt huvud sen hon lämna mig! känns som jag aldrig kommer få svar på den frågan... Ser fortfarande den där bilden framför mig när du ligger där på sjukhus sängen när du nästan precis blivit inlagd och jag kommer dit och du säger att allt kommer bli bra och allt kommer ordna sig, jag är snart hemma Johanna... men vad var det för ord? var det ett par ord hon sa för att jag inte skulle inte oroa mig? eller var det, det hon trodde? det också nått jag vill veta, men aldrig kommer få svar på... sista gången jag såg min farmor var när hon låg död i sin fina kista det är det värsta jag gjort i mitt liv, när jag kom in igenom dörren och såg kistan så bröt jag ihop direkt det ända jag tänkte var att det är inte min farmor, det är inte min farmor som ligger där det är inte där.. Min mamma gick iallefall in och kolla på henne sen kom hon tillbaka och sa ska du inte gå in och kolla då? jag sa jo jag vill men jag måste samla kraft och mod, så jag samla ihop mig och gick in och när jag kom fram till kistan så log min farmor där i med sina favoritkläder som dem hade klätt på henne, jag tänkte bara att hon sover bara hon kommer vakna upp igen snart det vet jag. men hon vakna aldrig upp igen hennes hjärta hade slutat slått för alltid...
Livet har gått upp och ner sen min finaste farmor lämna mig, men jag kämpar för henne hela tiden.. jag måste visa henne att jag kämpar för henne och att jag är så pass stark så jag klarar det här.. det är så jävla tufft, men farmor gillar envisa personer det är därför jag är en sån person.. Min fina släkt och vänner har hjälpt mig så jävla mycket på vägen under denna resa!!! det ungefär nu jag har fattat att hon kommer aldrig komma ner till mig igen utan hon kommer vara uppe bland änglarna och kolla på mig istället!!
Julen kommer aldrig bli detsamma utan dig! men jag ska kämpa mig igenom detta jag ska vara envis!!!!!!! jag älskar dig världens bästa farmor vi kommer hålla ihop hela tiden fast du är flera tusen mil i från mig så vet jag vart du finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0