tankarna snurrar

Äter du, är du tjock. Äter du inte, är du anorexia barn.
Dricker du, är du alkolist. Dricker du inte, är du töntig.
Läser du böcker, är du nörd. Läser du inte, är du dum.
Om du röker, är du cool. Röker du inte , är du en nolla.
Har du sex, är du en hora. Har du inte sex, är du feg.
Använder du smink, är du fjortis. Använder du inte smink, är du ful.
Det är inte lätt att vara sig själv, i en värld full av perfektion.

Tankarna snurrar hela tiden så det känns som hela huvudet ska ramla av... vad ska hända när jag tagit studenten? kommer jag klara skolan? kommer jag klara mig igenom alla jobbiga dagar?? kommer mina vänner, min familj, mina släktingar alltid finnas där för mig? kommer jag någonsin få träffa min farmor igen? väntar hon på mig uppe i himlen eller lämnar hon mig? kommer killen jag gillar mest av allt finnas där för mig när som mest behöver han??? Tankarna snurrar i huvudet hela tiden... en rädsla jag går med varje dag att killen jag gillar mest och mina vänner och mina släktingar som jag älskar mest ska lämna mig och att jag en dag ska stå ensam kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0